Medezeggenschap
Wat vind jij van de ondersteuning die wij geven? En de koers die De Trans vaart? Dat willen wij graag van je weten. Dit kan bijvoorbeeld in een huiskamerraad, bewonersraad of via de cliëntenraad.
De huiskamerraad en de bewonersraad
Bij De Trans kun je zeggen hoe je de zorg vindt. Bijvoorbeeld op de plek waar je woont of werkt. Dit kan bijvoorbeeld in de huiskamerraad of de bewonersraad.
Mensen luisteren goed naar wat we te zeggen hebben. Dan heb ik het niet alleen over de werkgroep. Maar ook in mijn woning gaat iedereen steeds meer met elkaar in gesprek. Dat is fijn!
De cliëntenraad
De cliëntenraad praat met de directie over wat er speelt bij De Trans. De Cliëntenraad komt op voor de belangen van de cliënten. Wat het beste is voor jou. De cliëntenraad kan dan de directie advies geven. Bijvoorbeeld over de kwaliteit van de zorg, de veiligheid van cliënten en communicatie.
Locaties verbonden aan cliëntenraadsleden
Heb je als cliënt, ouder, familielid, mentor of curator een vraag aan de cliëntenraad? Of wil je jouw verhaal aan ons kwijt? Wij luisteren graag. Aan elke locatie is één van de cliëntenraadsleden gekoppeld. Klik op de link hieronder om te zien bij welk raadslid je terechtkunt.
Cliëntenraad ook telefonisch bereikbaar
Heb je iets dringends voor de cliëntenraad? Dan kun je contact opnemen met de voorzitter van de cliëntenraad op nummer: 06 57 17 45 87.
Ben je een betrokken familielid? Dan zoekt de cliëntenraad jou!
Want er zijn nog een paar plekken vrij in de raad. Geef je wens aan via clientenraad@detrans.nl. Ook wanneer je eerst nog vragen hebt.
Wie zitten er in de raad? | |
Huiskamerraad | De bewoners die bij De Trans wonen. |
Bewonersraad | De cliënten die bij De Trans wonen of naar werk en dagbesteding gaan. |
Cliëntenraad | De verwanten van cliënten die bij De Trans wonen of naar werk en dagbesteding gaan.
|
Wanneer komt de raad bij elkaar? | |
Huiskamerraad | Elke maand |
Bewonersraad | Zes keer per jaar |
Cliëntenraad | Tien keer per jaar |